Kajakkorientering 18. september

Kajakkorientering
Kajakkorientering Foto: Per Erik Opseth

Steinsletta Havkajakklubb ønsker velkommen til kajakkorientering i Øyangen ved Ringkollen like utenfor Hønefoss 18. september. Av smittevernhensyn har vi satt et tak på maks. 50 deltakere. Vi tar fortløpende i mot påmeldinger frem til 14. sept. kl. 1900 (se nedenfor). Her er det først til mølla som gjelder. 

Oppmøte: 
Kl. 1700 ved Jonsetangen innenfor Ringkollen.
Det skiltes fra Klækken hotell i Haugsbygd ved krysset mellom FV241 og Fv164. Følg skilting til veis ende ved vakre Jonsetangen. 

Start:
Du må være klar i kajakken på vannet i god tid før kl. 1800. Fellestarten går kl. 1800.

Om konseptet:
15 poster ligger fordelt omkring på øyer og skjær i hele Øyangen. Du har 90 minutter på deg fra kl. 1800 til kl. 1930, til å finne så mange poster som mulig. Du får poeng per post. Poengsummen varierer fra post til post avhengig av vanskelighetsgrad og tilgjengelighet. Enkelte av postene plasseres slik at du må orientere deg frem til fots (på større øyer) for å finne posten. Du velger selv hvilke poster du vil ta og i hvilken rekkefølge du tar dem. Kommer du for sent i mål, får du poengtrekk per minutt. Solen går ned kl. 1929 denne dagen, så det går fint å gjennomføre i dagslys dersom du holder deg innefor de tildelte 90 minuttene. 

Kart:
Orienteringskart fra mapant.no. Deles ut ved fellestart kl. 1800 og er ferdig pakket i plast. 

Nødvendig utstyr:
Kajakk, åre, nødvendig sikkerhetsutstyr, kompass, ark og kulepenn for notering av postkoder, joggesko og passende med klær. Kle deg etter været.


Koronatiltak:

Vi har satt et tak på maks. 50 deltakere for å kunne ivareta gjeldende smittevernregler. Føler du deg dårlig på kokurransedagen ber vi om at du holder deg hjemme. For å kunne gjennomføre eventuell smittesporing, holder vi oversikt over alle som er tilstede på arrangementet. Alle som ankommer samlingsplass vil derfor bli registrert. Denne listen kasserer vi etter 10 dager. 

Det blir ingen stemplingsbukker på postene. På hver post vil du finne en bokstavkode. Denne må du enten notere deg eller ta bilde av og ta med deg til mål. Bildet eller notatet er beviset på at du har vært der.
Vi må unngå å byttelåne utstyr  og vi må sikre at vi holder avstand til hverandre før, underveis og etter konkurransen.

Sikkerhet:
Sikkerhetsvakter og førstehjelp er tilstede for eventuell bistand.

Kiosk:
Det blir salg av mineralvann, kaffe og noe snacks.

Grill:
Vi holder grillen varm, maten må du selv ta med. Vi fyrer oss bål, slik at vi kan kose oss ved bålet etter endt dyst.

Påmeldingsfrist mandag 14. september kl. 1900 på mail til per.erik@opseth.nu
Oppgi: Navn på hver enkelt deltaker, og om det ønskes overnatting.

Påmeldingsavgift:
Det koster kr 150 å delta. Pengene vipses til tlf.nr. 41588659 - Trude Bakken. Gyldig kvittering fremvises i sekretariatet ved oppmøte. 




Skrevet av Per Erik Opseth 5. september 2020